//

Saturday, May 5, 2012

שבעה קיצורי מקלדת שיקלו לכם על החיים

בוקר טוב לכולם,

הפוסט של היום יתמקד במספר קיצורי מקלדת שיעשו לכם את החיים בלינוקס להרבה יותר קלים!
אז בואו נתחיל:

שימו לב - כל הקיצורים נבדקו במערכת ההפעלה  RedHat בלבד

במצב גראפי בלבד:

1: Ctrl + alt +left/right arrow

מכירים את המצב הזה שאתם עובדים עם gnome, פותחים חלונות מפה ועד הודעה חדשה, ופשוט לא מוצאים כבר כלום?!
אז הקיצור הזה אמנם לא נועד לסדר את הבלאגן אבל הוא כן יסדר לכם Workspace נוסף לעבודה. תוכלו לחזור לWorkspace הקודם באותו קיצור, אך עם חץ הפוך.

2: Ctrl + Alt + Backspace

קיצור שימושי במיוחד למקרה שהמערכת שלכם נתקעת ואתם לא יכולים לעשות דבר. לחיצה על המקשים האלה תגרום לאתחול של מערכת הX ותזרוק אתכם בחזרה למסך התחברות

3: Ctrl + Alt + F1-7

כולנו מכירים את זה שמתחילים לעבוד בGnome ואז זקוקים לTerminal כדי לכתוב פקודה מסוימת או להרוג תהליך מסוים שנתקע בGnome. אז מה עושים כשלא מכירים את הקיצור הנ"ל? הולכים לApplications ופותחים Terminal.
אז זהו שאין צורך - השילוב של ctrl + alt + f2 למשל יפתח לנו virtual terminal שכולו מבוסס text וייתן לנו מענה, שלפחות לדעתי, הוא יותר טוב מפתיחת terminal בgnome.
ניתן להשתמש בF1 עד F6 כאשר F7 חוזר לGUI.

4: Alt + Tab

מאוד אוהב להשתמש בקיצור הזה גם בWindows. מה שהוא עושה זה פשוט לעבור בין תוכניוות בצורה מהירה. אין צורך לעשות את זה בצורה מסורבלת על ידי לחיצה תוכנית שפתוחה בשורה בפאנל. נסו את זה עכשיו!.

בTerminal בלבד:

5: Ctrl + c

אני בספק אם מישהו לא מכיר את הקיצור הזה. אם אכן יש מישהו כזה, אז אני שמח לגלות לך את אחד הדברים שהכי יעזרו לך בעבודה בTerminal. מה שהשילוב הזה עושה, הוא למעשה להרוג את התהליך שרץ כרגע.
 זה יכול להיות שימושי במספר מקרים כמו: תהליך שנתקע בשלב כלשהו או למשל תהליך שהתחלתי להריץ, אך מיד התחרטתי על זה.

6: Ctrl + u

זה בטוח קרה לכם - התחלתם להקליד פקודה יחסית ארוכה בTerminal ופתאום התחרטתם. מה עושים? אז רובנו אני מאמין (לפחות בהתחלה) היו לוחצים פשוט enter לפני שהפקודה הושלמה ואז המערכת הייתה זורקת איזשהי שגיאה והיינו פשוט חוזרים לכתוב פקודה אחרת.
יכול להיות שזה מה שמתאים לכם אבל הקיצור הנ"ל עושה את העבודה הרבה יותר טוב. הוא פשוט מוחק את השורה הנוכחית ומביא לכם להקליד פקודה חדשה. שימושי? מאוד.

7: Ctrl + r

אחד הקיצורים האהובים עלי. רשמנו מספר פקודות ופתאום אנו צריכים פקודה שרשמנו לפני עשרים ומשהו פקודות. אנחנו יכולים לכתוב אותה מחדש, אבל למה? בוא נשתמש בHistory - אז זהו שלא. שימוש בHistory מסורבל מדי לצורך הזה.
פשוט מקישים ctrl + r ומתחילים לכתוב את הפקודה עד שהמערכת תשלים בעצמה את הפקודה לפי ההתחלה שהתחלתם לרשום. נסו את זה!
--------------------------------------------

זהו, מקווה שמצאתם פה לפחות קיצור אחד מועיל.
שתפו אותנו בתגובות בעוד קיצורים שימושיים שאתם מכירים.


0 comments:

Post a Comment